пятница, 10 января 2014 г.

З досвіду роботи вихователя Комунального закладу "Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №51 комбінованого типу Харківської міської ради" Руденко Катерини Данилівни


Інтегроване (підсумкове) заняття
з пріоритетом мовленнєвого спілкування

Група: 3-го року життя
Форма активності: пізнавальна, мовленнєва
Тема: "Іграшки я маю, за ними доглядаю, залюбки з ними граю"
Завдання за лініями розвитку:
Фізичний: заохочувати малюків до участі в руховій діяльності разом з дорослим та однолітками.                                                                      
Соціально-моральний: виховувати у дітей бережливе ставлення до іграшок, бажання їм допомогти, начати дітей співпереживати, спів радіти, жаліти.
Емоційно-ціннісний: стимулювати позитивну поведінку дітей у різних ситуаціях та емоційний відгук на предмети довкілля (іграшки).   
Пізнавальний: допомогти дитині закріпити уявленням про різні види іграшок, їх призначення та уміння використовувати різноманітні ігрові дії з іграшками, спонукати розрізняти іграшки за кольором, стимулювати пізнавальну активність засобами художнього слова.                                       
Мовленнєвий: сприяти збагаченню та активізації словникового запасу дітей з теми «Іграшки»; спонукати дітей до вживання речень із трьох і більше слів; сприяти поповненню активного словника дитини словами, що означають колір предметів; розвивати звуконаслідування, артикуляційну та загальну моторику.  
Художньо-естетичний: вчити дитину правильно тримати фломастер в руці, викликати почуття радості від отриманого малюнку (шляхом з’єднання штрихів та ліній: прямих горизонтальних та вертикальних), виховувати емоційну сприйнятливість літературних творів, стимулювати інтерес до них.      
 Креативний: підтримувати прагнення дітей розв’язувати елементарні проблеми.
Організація предметного розвивального середовища:
Попередня робота:

Хід заняття:

Вихователь Діти
1. Привітання гостей Діти разом з вихователем заходять до групової кімнати під музику. Стають обличчям до гостей та промовляють віршик:
Ми – весела дітвора,
Разом граємось, "Ура!"
Всіх вітаємо ми радо
 І бажаємо усім:
Весело провести з нами
Кілька радісних хвилин
2. Мотивація до дії
(звертає увагу дітей на ляльку, яка плаче) -Малята, ви чуєте плач? Ой, хто це плаче? Та це ж Даринка. Давайте запитаємо, чому плаче Даринка? (пауза, слухає ляльку)
 Даринка мені розказала, що з нею і її друзями трапилася біда, і вони потребують допомоги: вони покинуті, ображені. Ви хочете на них подивитися? Тоді нам необхідно відгадати, яка іграшка захована в кожній коробочці на цьому столику (діти підходять до столу, на якому розташовані
(відповіді дітей)
3. Створення сюжетної лінії заняття – дидактична гра «Відгадай іграшку в коробці за кольором»
В білій коробочці картинка, на якій зображена іграшка, яка промокла під дощем. Хто пам’ятаєте віршик про цю іграшку? (відкриває іграшку і показує силуетне зображення зайчика. Молодці! (аналогічно проводимо відгадування загадок з іншими коробочками: в жовтій – іграшка, яка іде хитається і боїться впасти; у синій – іграшка, яка не тоне; в червоній – іграшка, на якій можна поїхати верхом в гості; в зеленій – іграшка, яку перекинув кіт; а в чорній – іграшка, якій відірвали лапу) Розумнички! Ми з вами відгадали загадки і тепер знаємо, які картинки-іграшки прийшли до нас в гості разом з Даринкою. - Зайчик (діти відгадують загадки)
4. Розповідь дітьми віршів А.Барто "Ведмедик", "Зайчик", "Грузовик"; бесіда за змістом віршів
- А ми з вами згадаємо ваші найулюбленіші віршики про іграшки, які прийшли до нас в гості. Я пропоную (називає ім’я) розповісти віршик про зайчика, а допоможе йому в цьому картинка (виставляє на магнітній дошці ілюстрацію). Запитання: 1. Чи можна залишати іграшки на вулиці під дощем? 2. Чому не можна? 3. А ви залишаєте свої іграшки на вулиці? (виставляє ілюстрацію до віршика "Ведмедик") - Подивіться уважно, впізнаєте, хто це? - А хто хоче розповісти віршик про ведмедика? Запитання: 1.Чи можна рвати іграшки? 2.Чому? Я сподіваюся, що мої малята іграшки не рвуть. - А ще мої розумнички - і хлопчики і дівчатка дуже полюбляють гратися з машинками. Як потрібно гратися з машинкою, щоб вона не зламалася? І зараз (називає дітей) розкажуть віршик про грузовик. Розпочинає (називає дитину), а за моєю командою (називає дитину) продовжує. І знову нам допомагає картинка (виставляє картинку) І дитина читає вірш Відповіді дітей - Ведмедик 2-3 дітей разом читають вірш Відповіді дітей Відповіді дітей І дитина розпочинає читати вірш, а за командою вихователя ІІ дитина продовжує
Морально-етична ситуація "Допомога іграшкам" через продуктивну діяльність ( шляхом з’єднання пунктирних ліній зверху вниз та зліва направо, отримуємо малюнок)
- Наші картинки-іграшки ображені, поламані, порвані, мокрі. Давайте, малята, їм допоможемо, намалюємо предмети, з’єднуючи рисочки. ( пропонує дітям сісти за столи і дає завдання: шляхом з’єднання пунктирних ліній діти малюють фломастерами іграшці предмет) - Заший лапу ведмедику, хай порадіє. – Намалюй парасольку зайчику, щоб він не мокнув. – Намалюй грузовику мотузку, щоб більше не перекинувся. – Домалюй гребінець для конячки, щоб завжди була красивою. – Намалюй дощечку довгою, щоб бичок не впав. – Намалюй доріжку для м’ячика, щоб повернувся з річки до Тетянки. (Індивідуальна робота) Робота дітей на окремих аркушах з малюнками іграшок та пунктирними лініями для роботи дітей (пунктирними лініями зображено предмети по тексту віршів)
- Розумнички, помічники мої, допомогли картинкам-іграшкам, я думаю, вони задоволені, але їм все одно сумно. А знаєте, чому? В нашій групі кожна іграшка має своє місце, після гри ви завжди ставите свої іграшки на свої місця. Давайте ми відвеземо картинки-іграшки на свої місця на паровозику. Розсадіть картинки-іграшки в вагончики так, щоб колір картинки-іграшки співпадав з кольором вагончика.
Дидактичне вправляння на зіставлення кольорів "Знайди за кольором"
Діти розміщують кожен свою картинку у вагончик відповідного кольору Відповіді дітей
Вправа на вироблення інтонаційної виразності та звукового наслідування

"Їдемо на паровозику" Чух-чух-чух! (спокійне промовляння) 
Їде паровоз на весь дух. 
Поїхали: ш-с, ш-с, ш-с! (голосніше тихіше) 
Гуде паровоз: у-у-у-у! (голосно) 
Пар випускає: п-п-п-п (спокійне промовляння) 
Приїхали: ф-ф-ф-ф! (тихо)
Вкладають силуетні зображення іграшок в книгу з трафаретними отворами
Підсумок заняття
Відповіді дітей Пригощання дітей

Комментариев нет :

Отправить комментарий