Інтегроване (підсумкове) заняття
Група: 3-го року життя
Форма активності: пізнавальна, мовленнєва
Тема: "Іграшки я маю, за ними доглядаю, залюбки з ними граю"
Завдання за лініями розвитку:
Фізичний: заохочувати
малюків до участі в руховій діяльності разом з дорослим та однолітками.
Соціально-моральний: виховувати у дітей бережливе ставлення до іграшок, бажання їм допомогти,
начати дітей співпереживати, спів радіти, жаліти.
Емоційно-ціннісний: стимулювати позитивну поведінку дітей у різних ситуаціях та емоційний
відгук на предмети довкілля (іграшки).
Пізнавальний: допомогти
дитині закріпити уявленням про різні види іграшок, їх призначення та уміння
використовувати різноманітні ігрові дії з іграшками, спонукати розрізняти
іграшки за кольором, стимулювати пізнавальну активність засобами художнього
слова.
Мовленнєвий: сприяти
збагаченню та активізації словникового запасу дітей з теми «Іграшки»; спонукати
дітей до вживання речень із трьох і більше слів; сприяти поповненню активного
словника дитини словами, що означають колір предметів; розвивати
звуконаслідування, артикуляційну та загальну моторику.
Художньо-естетичний: вчити дитину правильно тримати фломастер в руці, викликати почуття
радості від отриманого малюнку (шляхом з’єднання штрихів та ліній: прямих
горизонтальних та вертикальних), виховувати емоційну сприйнятливість
літературних творів, стимулювати інтерес до них.
Креативний: підтримувати прагнення дітей розв’язувати елементарні проблеми.
Організація
предметного розвивального середовища:
Попередня робота:
Хід заняття:
Вихователь | Діти |
1. Привітання гостей Діти разом з вихователем заходять до групової кімнати під музику. Стають обличчям до гостей та промовляють віршик: | |
Ми – весела дітвора, Разом граємось, "Ура!" | |
Всіх вітаємо ми радо І бажаємо усім: Весело провести з нами Кілька радісних хвилин | |
2. Мотивація до дії | |
(звертає увагу дітей на ляльку,
яка плаче)
-Малята, ви чуєте плач? Ой, хто це плаче?
Та це ж Даринка.
Давайте запитаємо, чому плаче Даринка?
(пауза, слухає ляльку) Даринка мені розказала, що з нею і її друзями трапилася біда, і вони потребують допомоги: вони покинуті, ображені. Ви хочете на них подивитися? Тоді нам необхідно відгадати, яка іграшка захована в кожній коробочці на цьому столику (діти підходять до столу, на якому розташовані | (відповіді дітей) |
3. Створення сюжетної лінії заняття – дидактична гра «Відгадай іграшку в коробці за кольором» | |
В білій коробочці картинка, на якій зображена іграшка, яка промокла під дощем. Хто пам’ятаєте віршик про цю іграшку? (відкриває іграшку і показує силуетне зображення зайчика. Молодці! (аналогічно проводимо відгадування загадок з іншими коробочками: в жовтій – іграшка, яка іде хитається і боїться впасти; у синій – іграшка, яка не тоне; в червоній – іграшка, на якій можна поїхати верхом в гості; в зеленій – іграшка, яку перекинув кіт; а в чорній – іграшка, якій відірвали лапу) Розумнички! Ми з вами відгадали загадки і тепер знаємо, які картинки-іграшки прийшли до нас в гості разом з Даринкою. | - Зайчик (діти відгадують загадки) |
4. Розповідь дітьми віршів А.Барто "Ведмедик", "Зайчик", "Грузовик"; бесіда за змістом віршів | |
- А ми з вами згадаємо ваші найулюбленіші віршики про іграшки, які прийшли до нас в гості. Я пропоную (називає ім’я) розповісти віршик про зайчика, а допоможе йому в цьому картинка (виставляє на магнітній дошці ілюстрацію). Запитання: 1. Чи можна залишати іграшки на вулиці під дощем? 2. Чому не можна? 3. А ви залишаєте свої іграшки на вулиці? (виставляє ілюстрацію до віршика "Ведмедик") - Подивіться уважно, впізнаєте, хто це? - А хто хоче розповісти віршик про ведмедика? Запитання: 1.Чи можна рвати іграшки? 2.Чому? Я сподіваюся, що мої малята іграшки не рвуть. - А ще мої розумнички - і хлопчики і дівчатка дуже полюбляють гратися з машинками. Як потрібно гратися з машинкою, щоб вона не зламалася? І зараз (називає дітей) розкажуть віршик про грузовик. Розпочинає (називає дитину), а за моєю командою (називає дитину) продовжує. І знову нам допомагає картинка (виставляє картинку) | І дитина читає вірш Відповіді дітей - Ведмедик 2-3 дітей разом читають вірш Відповіді дітей Відповіді дітей І дитина розпочинає читати вірш, а за командою вихователя ІІ дитина продовжує |
Морально-етична ситуація "Допомога іграшкам" через продуктивну діяльність ( шляхом з’єднання пунктирних ліній зверху вниз та зліва направо, отримуємо малюнок) | |
- Наші картинки-іграшки ображені, поламані, порвані, мокрі. Давайте, малята, їм допоможемо, намалюємо предмети, з’єднуючи рисочки. ( пропонує дітям сісти за столи і дає завдання: шляхом з’єднання пунктирних ліній діти малюють фломастерами іграшці предмет) - Заший лапу ведмедику, хай порадіє. – Намалюй парасольку зайчику, щоб він не мокнув. – Намалюй грузовику мотузку, щоб більше не перекинувся. – Домалюй гребінець для конячки, щоб завжди була красивою. – Намалюй дощечку довгою, щоб бичок не впав. – Намалюй доріжку для м’ячика, щоб повернувся з річки до Тетянки. (Індивідуальна робота) | Робота дітей на окремих аркушах з малюнками іграшок та пунктирними лініями для роботи дітей (пунктирними лініями зображено предмети по тексту віршів) |
- Розумнички, помічники мої, допомогли картинкам-іграшкам, я думаю, вони задоволені, але їм все одно сумно. А знаєте, чому? В нашій групі кожна іграшка має своє місце, після гри ви завжди ставите свої іграшки на свої місця. Давайте ми відвеземо картинки-іграшки на свої місця на паровозику. Розсадіть картинки-іграшки в вагончики так, щоб колір картинки-іграшки співпадав з кольором вагончика. | |
Дидактичне вправляння на зіставлення кольорів "Знайди за кольором" | |
Діти розміщують кожен свою картинку у вагончик відповідного кольору Відповіді дітей | |
Вправа на вироблення інтонаційної виразності та звукового наслідування
"Їдемо на паровозику"
Чух-чух-чух! (спокійне промовляння)
Їде паровоз на весь дух.
Поїхали: ш-с, ш-с, ш-с! (голосніше тихіше)
Гуде паровоз: у-у-у-у! (голосно)
Пар випускає: п-п-п-п (спокійне промовляння)
Приїхали: ф-ф-ф-ф! (тихо)
| |
Вкладають силуетні зображення іграшок в книгу з трафаретними отворами | |
Підсумок заняття | |
Відповіді дітей Пригощання дітей |
Комментариев нет :
Отправить комментарий