суббота, 8 февраля 2014 г.

Читацька криза

СУЧАСНА СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ ХАРАКТЕРИЗУЄТЬСЯ ЯК КРИЗА ЧИТАЦЬКОЇ КУЛЬТУРИ –сконстатує Міністерство культури України у своєму листі до Національної комісії у зв’язку із розглядом Резолюції круглого столу «Хто й як відповідає за безпеку дітей в інформаційному просторі в Україні та за кордоном: реалії та перспективи».
«Мінкультури України підтримує необхідність вжиття заходів щодо популяризації читання. Сучасна ситуація в Україні характеризується як криза читацької культури. Деякі експерти стверджують: справа не стільки в відсутності доступу до книжок, основна причина в тому, що населення втратило інтерес до книги, діти та молодь вважають читання не актуальним та несучасним заняттям» – йдеться у відповіді Міністерства культури України. Кількість часу, який діти проводять з книжкою в руках постійно зменшується, а час, який припадає на користування Інтернет-мережею, комп’ютерними іграми тощо невпинно зростає, що, в свою чергу, призводить до зниження  контролю батьків над інформацією, яку отримує дитина у процесі свого розвитку.
Чим більший активний словниковий запас людини, тим багатше її мислення. Обмеження ж читання призводить до того, що сучасні діти не розуміють змісту друкованого речення, багато з них сприймають тексти тільки у формі Інтернет-повідомлень та СМС, а це в свою чергу призводить до зменшення інтересу до книжок, і, як наслідок – знижується загальний рівень інтелекту суспільства.
Всі ми чудово розуміємо, що формування інтелектуального потенціалу держави, формування світогляду сучасного громадянина України, розвиток державної мови як складової процесу державотворення, неможливі без сучасної української книги.
Щоб врегулювати дану ситуацію, Кабінет Міністрів України затвердив Концепцію Державної цільової програми підтримки та розвитку читання до 2015 року (розпорядження КМУ від 30.09.2009 № 1228-р). В свою чергу Міністерством культури на виконання розпорядження було підготовлено проект відповідної програми, який, після погодження з центральними органами виконавчої влади, не знайшов підтримки у Міністерства фінансів України у зв’язку із браком коштів в умовах фінансово-економічної кризи.
Переконані, що саме рівень культурної компетентності особистості визначає економічний і політичний розвиток країни, її національну безпеку та конкурентоспроможність, створює умови для її престижу на світовій арені.
Дуже прикро визнавати, що намагаючись будувати інтелектуальне суспільство та прагнучи зайняти гідні позиції у світових рейтингах за більшістю економічних і соціальних показників, держава не має змоги віднайти кошти на популяризацію читання в Україні та видавництва української книжкової продукції, створити в країні атмосферу, де людина, яка читає – це сучасно,  модно і насамперед – престижно.
Довідка
Національна експертна комісія України з питань захисту суспільної моралі 13 вересня 2012 року провела круглий стіл на тему «Хто й як відповідає за безпеку дітей в інформаційному просторі в Україні та за кордоном: реалії та перспективи», під час якого йшлося про основні ризики та загрози, що несе для дітей  інформаційний простір, механізми, які здатні звести ці ризики до мінімуму, обговорювалися  освітні та громадські ініціативи у вирішенні проблем державного регулювання інформаційного простору в Україні, вивчення, врахування і подальше впровадження  закордонного досвіду тощо.
Під час створення даного матеріалу були використані матеріалу даного сайту: http://www.moral.gov.ua/news/572/

Комментариев нет :

Отправить комментарий