пятница, 29 января 2016 г.

Орієнтовні запитання до літературного читання в 3 класі



Орієнтовні запитання для аналізу композиції:
        Про які події розповідається в творі. Складіть план подій твору.
        На скільки частин можна розподілити твір і чому?
        Що ми дізнаємося про героя (героїв) на початку твору?
        Яка подія стала поштовхом для інших подій?
        Без якої події неможливими були б подальші події?
        Чи є в творі боротьба?
        Як автор допомагає зрозуміти думку (настрій) героя?
        Яку подію твору ви вважаєте напруженішою?
        Для чого автор описує природу, інтер’єр, думки й почуття персонажа?
        Чому автор описує (не описує) зовнішність персонажа?
        Про які риси характеру героя говорить його зовнішність?
        Яка роль конкретного епізоду в творі?
        Де відбуваються події в епізоді (творі)? Яку роль відіграє опис місця подій? Чому саме це місце образ автор?
        Скільки часу займає дія?
        Як пов’язані між собою початок і фінал твору?
        Чому саме так закінчується твір?

Види діяльності, що допомагають виконати стилістичний аналіз:
·           пошук, виявлення та пояснення використання автором засобів художньої виразності;
·           добір синонімів;
·           знаходження та пояснення використаних автором дієслів;
·           стилістичний експеримент;
·           упізнавання автора по стилю;
·           усвідомлення значення слова для створення смішного

Запитання та завдання для стилістичного аналізу:
        Поясніть використання автором слова (виразу, речення).
        Чому автор декілька разів повторює одне  й те саме слово (речення)?
        За допомогою яких слів автор «одухотворяє» природу?
        Що допомагає нам зрозуміти, як автор ставиться до свого героя?
        Що допомагає нам зрозуміти, як інші персонажі ставляться до героя?
        Чому ви посміхалися?
        Які слова та вирази допомогли створити веселий настрій твору?

Запитання для аналізу образів персонажів:
        Які герої (який герой) твору тобі сподобалися й чому?
        Який персонаж твору не сподобався і чому?
        Про які якості характеру говорить такий вчинок героя?
        Як герой ставиться до…?
        Чи змінюється ставлення героя до… протягом оповідання? Чому?
        Як до героя ставляться інші персонажі?
        Чи змінюється настрій героя протягом твору?
        Яким бачить світ герой?
        Що знає герой про оточуючий світ?
        Що для героя є важливим?
        Що герой цінить в інших?

Запитання для аналізу образів природи:
        Для чого автор помістив у твір опис природи?
        Який настрій створює пейзаж?

Запитання для аналізу образу помешкання:
        Для чого автор включає у свій твір опис помешкання?
        Які деталі помешкання привертають увагу?
        Який настрій створює цей опис?
        Що можна сказати про жителях цього помешкання?
        Як автор ставиться до хазяїну домівки (квартири)?

Запитання для аналізу образу автора:
        Від чийого імені йдеться розповідь?
        Як автор ставиться до…?
        Що в тексті допомагає це побачити (зрозуміти)?
        Чи схвалює автор вчинок героя? 

Комментариев нет :

Отправить комментарий