Орієнтовні запитання для аналізу композиції:
–
Про
які події розповідається в творі. Складіть план подій твору.
–
На
скільки частин можна розподілити твір і чому?
–
Що
ми дізнаємося про героя (героїв) на початку твору?
–
Яка
подія стала поштовхом для інших подій?
–
Без
якої події неможливими були б подальші події?
–
Чи
є в творі боротьба?
–
Як
автор допомагає зрозуміти думку (настрій) героя?
–
Яку
подію твору ви вважаєте напруженішою?
–
Для
чого автор описує природу, інтер’єр, думки й почуття персонажа?
–
Чому
автор описує (не описує) зовнішність персонажа?
–
Про
які риси характеру героя говорить його зовнішність?
–
Яка
роль конкретного епізоду в творі?
–
Де
відбуваються події в епізоді (творі)? Яку роль відіграє опис місця подій? Чому
саме це місце образ автор?
–
Скільки
часу займає дія?
–
Як
пов’язані між собою початок і фінал твору?
–
Чому
саме так закінчується твір?
Види діяльності, що допомагають виконати стилістичний аналіз:
·
пошук,
виявлення та пояснення використання автором засобів художньої виразності;
·
добір
синонімів;
·
знаходження
та пояснення використаних автором дієслів;
·
стилістичний
експеримент;
·
упізнавання
автора по стилю;
·
усвідомлення
значення слова для створення смішного
Запитання та завдання для стилістичного аналізу:
–
Поясніть
використання автором слова (виразу, речення).
–
Чому
автор декілька разів повторює одне й те
саме слово (речення)?
–
За
допомогою яких слів автор «одухотворяє» природу?
–
Що
допомагає нам зрозуміти, як автор ставиться до свого героя?
–
Що
допомагає нам зрозуміти, як інші персонажі ставляться до героя?
–
Чому
ви посміхалися?
–
Які
слова та вирази допомогли створити веселий настрій твору?
Запитання для аналізу образів персонажів:
–
Які
герої (який герой) твору тобі сподобалися й чому?
–
Який
персонаж твору не сподобався і чому?
–
Про
які якості характеру говорить такий вчинок героя?
–
Як
герой ставиться до…?
–
Чи
змінюється ставлення героя до… протягом оповідання? Чому?
–
Як
до героя ставляться інші персонажі?
–
Чи
змінюється настрій героя протягом твору?
–
Яким
бачить світ герой?
–
Що
знає герой про оточуючий світ?
–
Що
для героя є важливим?
–
Що
герой цінить в інших?
Запитання для аналізу образів природи:
–
Для
чого автор помістив у твір опис природи?
–
Який
настрій створює пейзаж?
Запитання для аналізу образу помешкання:
–
Для
чого автор включає у свій твір опис помешкання?
–
Які
деталі помешкання привертають увагу?
–
Який
настрій створює цей опис?
–
Що
можна сказати про жителях цього помешкання?
–
Як
автор ставиться до хазяїну домівки (квартири)?
Запитання для аналізу образу автора:
–
Від
чийого імені йдеться розповідь?
–
Як
автор ставиться до…?
–
Що
в тексті допомагає це побачити (зрозуміти)?
–
Чи
схвалює автор вчинок героя?
Комментариев нет :
Отправить комментарий