Методи та прийоми літературного розвитку молодших
школярів:
·
метод
читання художнього твору (учнями, учителем, повторне, напам’ять);
·
метод
аналізу художнього тексту (аналіз сюжету, образів персонажів, аналіз
композиції, аналіз образу автора, аналіз засобів художної виразності,
зіставлення двох творів, схожих за темою, зіставлення твору з іншими творами
цього автора);
·
метод
коментування художнього твору позатекстовим матеріалом (організація книжкової
виставки, спостереження, екскурсія, заочна/віртуальна екскурсія, перегляд
презентації, мультфільму, розповідь про письменника, розповідь про створення
художнього твору);
·
метод
реалізації літературного твору в інших видах мистецтва (драматизація,
інсценування, словесне малювання, усне складання діафільму);
·
метод
літературної творчості (написання листа літературному героєві, вигадування
власних казок тощо).
Оскільки в Україні реалізується Концепція медіаосвіти, то важливо планувати
методи формування елементів
медіаграмотності на уроках літературного читання. Для цього
четвертокласникам окрім передбачених класичною методикою запитань та завдань
(на розуміння використаних засобів художньої виразності, розуміння позиції
автора) можна пропонувати такі творчі завдання:
·
«Уяви,
що ти — ведучий теленовин або програми про культурну спадщину України. Донеси
до телеглядачів інформацію — виразно прочитай текст новини»;
·
«Уяви,
що ти — ведучий токшоу. Завдяки чуду в тебе з’явилась можливість
запросити на передачу Мудру дівчину, її батька, його багатого брата та пана.
Підготуй тричотири запитання до одного із запрошених гостей. Запиши їх»;
·
«Уяви,
що ти — журналіст і на машині часу тобі вдалося опинитися в далекому минулому.
Тобі треба підготувати репортаж про подвиг хлопця. Підготуй його та познайом
своїх однокласників із подією»);
·
«Уяви,
що ти — відомий фотограф, працюєш фотокореспондентом у науковопопулярному
журналі для дітей. Нещодавно ти отримав завдання підготувати фоторепортаж про
життя тварин у першому літньому місяці. Які світлини ти зробиш на маршруті
Озивайка? Стисло опиши двітри світлини.
Придумай і запиши до них назви»;
·
«Уяви,
що ти — телерепортер. Усе місто дізналося, що дівчинка Яся знайшла в траві на
подвір’ї свого будинку чарівне Слоненя. Тобі доручили підготувати телерепортаж
для вечірніх новин. Пам’ятай: твоя розповідь має бути стислою, змістовною,
цікавою, емоційною — такою, щоб її було цікаво слухати. Подумай, якими словами
ти почнеш свій репортаж. Запиши текст свого репортажу. Підготуйся до виразного
читання»;
·
«Уяви,
що ти — художникмультиплікатор. Самостійно або разом із друзями підготуй
декілька малюнків за змістом уривку з казки. Потім малюнки можна
сфотографувати, завантажити зображення в комп’ю тер і з допомогою
дорослих зробити електронну презентацію, дібрати до неї музику».
Комментариев нет :
Отправить комментарий